۱۳۹۴ خرداد ۷, پنجشنبه

پیوستن سی هزار جهادست از صد کشور به داعش

شورای امنیت: 30 هزار تروریست از 100 کشور جهان به داعش پیوسته اند

ایرنا - شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارشی درخصوص گروهک تروریستی - تکفیری داعش اعلام کرد: 30 هزار تروریست از 100 کشور جهان به داعش پیوسته اند و در کشورهایی مانند سوریه و عراق درحال جنگیدن هستند.
به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری عراقی المسله ، شورای امنیت در گزارشی بی سابقه اعتراف کرد؛ این جهاد یست ها بیشتر از افغانستان ، سوریه ، عراق و لیبی آمده اند.
در این گزارش آمده است:' اتباع برخی کشورها مانند فنلاند ، مالدیو و شیلی که به دور از فعالیت های تروریستی بوده اند نیز در میان این جنگجویان مشاهده می شوند'.
براساس این گزارش، در 9 ماه گذشته روند پیوستن تندروها در جهان به داعش رشد 70 درصدی داشته که این باعث نگرانی شدید بین المللی شده است.
این گزارش افزود:'درحال حاضر تندروها بیش از هر زمان دیگری تمایل رفتن به سوریه و عراق جهت پیوستن به تروریست ها از خود نشان می دهند و در این میان داعش در لیبی نیز درحال یارگیری و گسترش فعالیت های خود است و این گونه سوریه ، عراق و لیبی تبدیل به مدارس آموزش تروریست ها شده اند'.
این گزارش خاطرنشان کرده است، به احتمال زیاد به زودی تونس ، مغرب ، فرانسه و روسیه نیز شاهد حملات تروریستی در خاک خود باشند زیرا شمار زیادی از تروریست ها از اتباع این کشورها هستند.
شورای امنیت قرار است روز جمعه برای بررسی گزارشی که درخصوص افراد مسلح تروریست خارجی تهیه شده است ، جلسه ای برگزار کند و در این جلسه راه های مبارزه با تروریست ها بررسی خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر