۱۳۹۴ مهر ۱۹, یکشنبه

پوتین و روسیه ؛ خطر موهوم




۲۷ سپتامبر ۲۰۱۵
نویسنده: جو کلیفورد



در شرایطی که نئو‌کان‌ها، بازهای جنگ، و رسانه‌های همدست آن‌ها همگی بر طبل‌های پیش از جنگ می‌کوبند، و با سرعت افکار عمومی فریب‌خورده را متقاعد می‌سازنند که روسیه خطر واقعی است، روسیه به سرعت تازه‌ترین لولوی ما می‌شود. اما سیاهه نشان می‌دهد که خطر روسیه پوچ است، اما سیاهه همچنین نشان می‌دهد که یک خطر واقعی، نه از جانب روسیه، بلکه از جانب ایالات متحده وجود دارد.

چند سال پیش دهان ایالات متحده در انتطار بمباران کردن سوریه به نیستی، با دستاویز این‌که اسد از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کند، کف کرده بود. ایالات متحده یک‌بار دیگر از این ادعای بکار گرفته شده که برای نجات مردم لازم است آن‌ها را بمباران کرد، استفاده می‌کند.

از «مردم» لیبی، و عراق، و یمن بپرسید آیا بمباران آن‌ها را نجات داده است؟ ما در کنار ویران ساختن کامل عراق، با  ۷۷ روز بمباران لیبی را  ویران و آن کشور را نابود کردیم، و اکنون با کمک و سلاح‌های پربهای خود همان‌کار را برای «نجات» مردم یمن انجام می‌دهیم.

چند سال پیش عطش ما برای بمباران سوریه توسط آن روس‌های خبیث که بطور دیپلوماتیک مداخله کردند و توانستند اسد را به از بین بردن سلاح‌های شیمایی سوریه متقاعد نمایند، خنثا شد. آن روس‌های کثیف بمباران را از ما گرفتند و با استفاده از دیپلوماسی مانع آن شدند. آیا به این دلیل است که آن‌ها اکنون دشمن ما هستند؟

البته ما دست برنداشتیم، و در هر‌حال بهانه بمباران سوریه را پیدا کردیم. ما با استفاده از «دولت اسلامی در عراق و شام» بمثابه یک دستاویز، در حال‌حاضر سوریه را بمباران می‌کنیم و می‌خواهیم همان هرج‌ومرجی را که به عراق و لیبی بردیم در آن‌جا برقرار کنیم. شرکت‌های رسانه‌ای، بلندگوهای فرمایشی دولت ایالات متحده، می‌خواهند ما باور کنیم که ایالات متحده بخشی از یک ائتلاف جهانی است که سوریه را بمباران می‌کند، در حالی‌که واقعیت این است که ۹۹‌درصد بمباران تنها توسط ایالات متحده انجام می‌شود.

در هر حال هدف نهایی برقرار ساختن هرج‌ومرج، مرگ، ویرانی، و خشونت در سوریه است، چیزی که اکنون دنبال می‌شود. آن روس‌های کثیف باز مداخله می‌کنند و برای حمایت از رژیم اسد اسلحه می‌فرستند. به‌نظر می‌رسد که عطش ما برای بمباران، روس‌های کثیف را مجبور کرده است یک خطر قرمر بکشند. آن‌ها از اسد حمایت خواهند کرد و سرنگون کردن او توسط ایالات متحده را تحمل نخواهند کرد.

ما اکنون از طریق «گاردین» و دیگر مراکز خبری در بریتانیا می‌دانیم-چیزی که در ایالات متحده اشاره چندانی به آن نمی‌شود- که روس‌ها ظاهراً در سال ۲۰۱۲ از طريق مذاکره توافقی را صورت داده بودند که طبق آن اسد یا قدرت را تقسیم می‌کرد یا کنار می‌رفت، اما ایالات متحده آن‌را نادیده گرفت و کنار گذاشت.

چرا؟ زیرا می‌خواستیم با بمباران و نابودکردن سوریه هرج‌ومرج را در آن کشور برقرار کنیم. ما یک راه‌حل دیپلوماتیک نمی‌خواستیم، ما بمباران و هرج‌و مرج کامل می‌خواستیم، کاری که اکنون انجام می‌دهیم. آن روس‌های کثیف برای دومین بار سعی می‌کنند از طريق دیپلوماتیک جلوی این‌را بگیرند. آن‌ها نمی‌توانند میل ما به بمباران را متوقف کنند.

ایالات متحده کودتا علیه رهبر بطور دموکراتیک انتخاب شده اوکرائین را هدایت کرد و یک دست‌نشانده خود را سرکار آورد، اما تقصیر مشکلات اوکرائین را به گردن  روسیه همسایه انداخت. ما هم‌چنین با متهم کردن روسیه به اشغال نظامی کریمه- در حالی‌که ۹۹ درصد مردم کریمه خواهان پیوستن به روسیه بودند، این با حمله نظامی صورت نگرفت و حتا یک نفر کشته نشد- افکار عمومی ایالات متحده را تحریک کردیم. شرکت‌های رسانه‌ای افکار عمومی ایالات متحده را متقاعد کردند که روسیه با حمله نظامی کریمه را اشغال کرد. این‌طور نبود، حمله‌ای صورت نگرفت و در بازگشت همگانی مردم کریمه به روسیه حتا یک نفر کشته نشد.

اکنون گزارش های گوناگونی وجود دارد که ایالات متحده می‌خواهد در آلمان سلاح‌های اتمی مستقر کند. بله، سلاح‌های اتمی در بیخ گوش روسیه! اولاً، بمثابه یک شهروند آلمان، و دوماً بمثابه یک شهروند روسیه که در همسایگی زندگی می‌کند، در این مورد چه فکر می‌کنید؟ این یک عمل نظامی تحریک آمیر، احمقانه، خطرناک و تجاوزگرانه توسط ایالات متحده است، اما رسانه‌های فرمایشی روس‌ها را بمثابه آدم‌های بد ترسیم می‌کنند.

بالاخره، کدام ملت متجاوز است؟ طی ۲۵ سال گذشته روس‌ها چند ملت را بمباران کرده‌اند؟ طی ۲۵ سال گذشته چند ملت توسط ایالات متحده بمباران شده‌اند؟ روسیه در خارج از مرزهای خود ۲ پایگاه نظامی دارد، در حالی‌که ایالات متحده بیش از ۷۰۰ پایگاه نظامی در خارج از مرزهای خود دارد.

بالاخره، کدام ملت متجاوزترین است؟ ایالات متحده از سال ۱۹۶۳ تاکنون تقریباً ۵-۴ میلیون انسان را کشته است. طی آن دوره چند انسان بی‌گناه توسط روس‌ها کشته شده‌اند؟ بودجه نطامی سالانه ایالات متحده ۱۰ برابر بودجه نظامی روسیه است، بالاخره که ملت متجاور است؟

نیروهای ویژه ایالات متحده در ۸۱ ملت خارجی فعالیت می‌کنند. بودجه نیروهای ویژه از سال ۲۰۰۱ پنج برابر و تعداد آن‌ها دو برابر شده است. بالاخره، که ملت متجاوز است؟ ایالات متحده برای استقرار سلاح‌های اتمی در آلمان نقشه دارد، و ایالات متحده از سال ۱۷۷۶ برای ۹۳ درصد تاریخ خود در جنگ بوده است.

ایالات متحده با بمباران ۱۴ ملت در خاورمیانه، یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های آوارگان را در تاریخ بشر- مردمی که از بمب‌ها و ویرانگری ایالات متحده فرار می‌کنند- باعث شده  است. بالاخره، که متجاوز است: ایالات متحده یا روسیه؟ به شرکت‌های رسانه‌ای توجه نکنید، خودتان فاکت‌ها را بدست آوردید . منبع - مجله مارکسسیم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر