۱۴۰۳ فروردین ۱۱, شنبه

ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است.


 مجله هفته 
زلنسکی در مصاحبه‌ای گفت: «ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است.» رسانه‌های آلمانی این موضوع را پوشش می‌دهند و افکار عمومی آلمان را برای شکست اوکراین آماده می‌کنند. ارتش روسیه در حال پیشروی است و به دستاوردهای قابل توجه‌ای دست یافته است.

لحن ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در اظهاراتش خطاب به کشورهای غربی تغییر کرده است و درخواست کمک از آنها شدیدتر شده. او که تا چندی پیش از پیروزی خود مطمئن بود، حالا ناامید به نظر می‌رسد.

زلنسکی به شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا گفت که ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است. این اطلاعات در مورد وضعیت وخیم اوکراین از طریق ایالات متحده به رسانه‌های آلمانی نیز راه یافته است. به این ترتیب، آلمانی‌ها برای شکست قریب الوقوع اوکراین آماده می‌شوند. زلنسکی در کنار شرح تکان دهنده خود، خواستار ارسال تسلیحات بیشتر شد. او گفت که اوکراین به سامانه‌های پاتریوت و توپخانه نیاز دارد.

فرمانده کل ارتش اوکراین، ژنرال الکساندر سیرسکی، این وضعیت اضطراری را تأیید می‌کند. او می‌گوید که روسیه از نظر توپخانه شش برابر از اوکراین برتر است.

زلنسکی در اقدامی ناامیدانه، با به کارگیریِ ترفندِ ترساندن، مدعی شد که پس از سقوط اوکراین، روسیه قصد دارد به قزاقستان، کشورهای بالتیک، لهستان و در نهایت آلمان حمله کند. با این حال، هیچ مدرکی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد. برعکس، روسیه این ادعاها را به شدت رد می‌کند. مسکو می‌گوید که قصدی برای حمله به کشورهای عضو ناتو ندارد.

زلنسکی همچنین گفت که انتظار دارد روسیه در ماه مه یا ژوئن عملیات تهاجمی خود را آغاز کند. واقعیت این است که روسیه هم‌اکنون حملات تهاجمی انجام می‌دهد و اوکراین در حال از دست دادن قلمرو خود است. در ایالات متحده، کارشناسان از فروپاشی قریب الوقوع جبهه اوکراین خبر می‌دهند.

زلنسکی از عدم کمک ایالات متحده ابراز تاسف می‌کند. جمهوری‌خواهان در بحبوحه یک مناقشه بودجه‌ای، از تصویب لایحه‌ای که شامل کمک‌های مالی گسترده به اوکراین است، خودداری می‌کنند. آنها می‌گویند که اولویت باید به تامین امنیت مرزهای ایالات متحده در برابر مهاجرت غیرقانونی باشد.

با این حال، کارشناسان نظامی معتقدند که حتی با از سرگیری کمک‌های ایالات متحده، اوکراین دیگر قادر به پیروزی در این درگیری نخواهد بود. به طور خلاصه، اوکراین با کمبود سرباز مواجه است.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر