۱۳۹۳ بهمن ۲۳, پنجشنبه

جهاد گران اروپایی در صف داعش


مو بورها و چشم زاغ ها

در میان داعشی ها چه می کنند؟

زودوست پرسه – گزینش و ترجمه رضا نافعی

شمار جنگجویان اروپائی در سوریه و عراق تا چند هزار نفری تخمین زده می شد. پلیس اسپانیا می گوید ارقام خیلی بیشتر از اینهاست و تا 100هزار اروپائی – حداقل بصورت نوبتی- دوش به دوش شبه نظامیان داعش می جنگند.

تحقیقات پلیس اسپانیا هیاهو برپا کرده است. طبق این تحقیق تعداد جهادگرایانی که از اتحادیه اروپا به سوریه وعراق رفته اند بسیار بیش از آنست که تا کنون حدس زده می شد. طبق این تحقیق بین 30 تا 100 هزار اسلامگرا از اروپا به مناطق جنگی در خاورمیانه رفته اند. روزنامه اسپانیائی » الپائیز» در آخر هفته گذشته بخش هائی از گزارش » پلیسیا ناسیونال» را منتشر کرد و نوشت تا کنون در گزارش های سازمان های اطلاعاتی غربی تعداد » تروریست های جهاد گرا» ی اروپائی فقط 3 تا 4 هزار نفر ذکر می شد .

پلیس اسپانیا در گزارش خود به تفصیل توضیح می دهد «کسانی که اکثرا شیوه بکار بردن اسلحه و مواد منفجره را آموخته اند» چگونه می توانند دوباره به اروپا بازگردند- آنها اغلب با فراریان از مناطق جنگی قاطی می شوند.»

«الپائیز» به نقل از گزارش پلیس می نویسد » این جهادگرایان موقت با در دست داشتن اوراق تقلبی می توانند به اروپا باز گردند».

در این گزارش که پیش از حمله به روزنامه نگاران فرانسوی تهیه شده چنین آمده که این همکاران پیشین شبه نظامیان داعش از چند مسیر به اروپا باز می گردند. یکی از راه هائی که قاچاق چی ها برای باز گرداندن جنگجویان پیشین به اروپا مورد استفاده قرار می دهند «ملیا» شهر «برون بومی» اسپانیاست که در شمال آفریقا در کرانه مدیترانه ای مراکش قرار دارد، مسیر دیگر رفتن به برزیل ، ونزوئلا یا پرو است، با اقامتی کوتاه- وآنگاه بازگشت به اروپا . در این اواخر در مسیر » ملیا» موارد زیادی با » ویزای تقلبی از آلمان » مشاهده و ثبت شده است.

کاسبی قاچاقچیان پر رونق است و آنها بخشی از در آمد خود را در اختیار داعش می گذارند. افرادی که برای بازگشت به آنها مراجعه می کنند باید مبلغی بین 6 تا 10 هزار یورو بپردازند. در ماه نوامبر گروهی از قاچاقچیان مادرید که با گروههای دیگر در ترکیه و آمریکای لاتین در ارتباط بودند کشف شدند. آنها افراد را از سوریه و عراق به اروپا می آوردند. این گروه کوچک که فقط 6 عضو داشت و هم اکنون در حبس موقت بسر می برند، ماهی 100 هزار یورو رد و بدل می کرده اند.

بنا به نوشته روزنامه آلمانی «زود دویچر سایتونگ» از میان بازگشتگان از هر پنج نفر یکی حاضر به همگاری با ماموران مرزی بوده و در حدود 200 نفر از بازگشتگان با مقامات امنیتی همکاری کرده و اطلاعاتی از زمان اقامت خود نزد شبه نظامیان داعش در اختیار این مقامات گذاشته اند. اطلاعات بدست امده حکایت از آن دارند که افراد داعش علیه افراد خود نیز نهایت خشونت را بکار می برند. در گزارش پلیس اسپانیا از جمله درج شده کسانی که مظنون به جاسوسی شده اند مورد شکنجه قرار گرفته، تیرباران شده و یا سرشان بریده شده است.

هفته نامه آلمانی «ولت آم زونتاگ » با استناد به گفته مقامات دادگستری آلمان، گزارش داد که دادستان دست کم در دو مورد علیه دو تن که مظنون هستند از تروریست های داعش باشند به اتهام ارتکاب جنایت جنگی اقامه دعوا کرده است. این دو نفر عبارتند از «دنیس ث » از برلن و فارد . اس» الجزائری آلمانی شده مقیم شهر بن. اداره جنائی آلمان اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهند این دو نفر احتمالا در سال 2014 در بقتل رساندن سربازان سوریه و افراد غیر نظامی سوریائی دخیلَ بوده اند .

http://www.swp.de/ulm/nachrichten/politik/Viele-IS-Kaempfer-aus-EU;art4306,3036775
http://www.n-tv.de/politik/Bis-zu-100-000-Dschihadisten-aus-Europa-article14474271.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر