۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۷, پنجشنبه

مفتی بی پر وای شهر من

مفتی بی‌پروای شهر من!

ایاز خان ( ملای مسجد وزیراکبرخان) درآستانۀ سال نو و در واکنش به مرگ تاریخی فرخنده، بر ویرانی دوبارۀ شهر کابل فتوا داد.
  • Bildergebnis für ‫ملا ایازی‬‎

من مسلمانم، معتقد به یگانه‌گی پروردگار (توحید)  . منوچهر فرادیس :
 در میان خطیب‌ها همیشه به تو نگاه مثبت داشتم، تو را عاقل و عقلانی فکر می‌کردم، احساس می‌کردم با شعورت همیشه حرف می‌زنی نه با احساسات. من از اکثر ملاها بدم می‌آید، چون که دین را نمی‌دانند، چون بی‌سواد هستند و مردم را گمراه کرده‌اند. اما به تو احترام داشتم، حقیقتش دوستت داشم و فکر می‌کردم در الازهر درس دین خوانده‌ای و عقلانیت.
تو در مذهب امامی هستی که زیر شلاق جان داد، اما منصب قضاوت و قاضی بودن را نپذیرفت.
ایاز! خدا از تو نگذرد؛
تو چطور با حرف یک جوانک آب‌میوه‌فروش که از ماجرا بی‌خبر است و تنها شنیده، می‌گویی و تأیید می‌کنی که بلی 12 نسخه از قرآن سوختاده شده؟ که باید قیام عمومی صورت بگیرد که دوباره کابل را ویران کنیم. قضاوت تویی که دکترای علوم اسلامی داری همین است؟ وای بر ما که خطیب مهم‌ترین مسجد شهر ما هستی!
پناه بر خدا از شر شیطان!
من شاگرد دین نیستم، اما شیفته علوم اسلامی بوده‌ام و هستم و همین‌قدر می‌دانم که در دین من شرک و قتل نفس بزرگ‌ترین گناه است و بخشیده نمی‌شود. تو چطور از قتل نفس یک دختر مظلوم به شدت و جدیت دفاع می‌کنی؟ قتلی که در نهایت وحشت و توهش شاگردان تو صورت گرفته است، شاگردانِ دین‌دار بی‌دین قرآن نخوانده و ندانسته.
ایاز! خدا از تو نگذرد؛
از دین رحمت و از پیامبر رحمت شما دین وحشت و پیامبر ترور معرفی کرده‌اید.
مفتی بی‌پروای شهر من! حتا اگر قرآنی سوختانده شده باشد، آیا با همین شیوه از بین بردن زن مظلوم و بی‌دفاعی مجاز بود؟ روا بود؟ خدا از تو نگذرد. پیامبری را که قرآن بر او نازل شده، سنگ‌باران کردند از سر و رویش خون ریخت، اما کسی را لعنت نکرد و حرف از قیام عمومی نزد و در زمان اوج قدرتش انتقام نگرفت. تو چطور از قیام حرف می‌زنی؟ از 1371 تا حالی استادان تو قیام می‌کنند و خون می‌ریزند، کافی نیست؟ چرا ما هرگز اهلی نمی‌شویم؟ دین برای من معنای اهلی شدن هم است، اما شما چرا هرگز اهلی نمی‌شوید؟
مفتی بی‌پروای شهر من!
امید من آن است که در روز جزا خدا تو را فقط در پیوند به مرگ مظلومانه فرخنده محاکمه کند، یقین دارم تو از خون این زن مظلوم بیرون شده نمی‌توانی.
خدا از تو نگذرد، خدا بر تو رحم نکند.
به سبک دعای خودت:
الاهی ما را از شر ملاهای جاهل و احساساتی برهان؛
الاهی آنانی که دین پیامبر رحمت را دین وحشت می‌سازند، نابود شان کن؛
الاهی جای پایین ناف ملاهای ما از گردن به بالای آنان را فعال بساز؛
الاهی به جامعه ما صبر، شکیبایی، تعقل و حس انسان دوستی عطا کن؛
الاهی آن  « زنان و مردان » را ،  که  در فیس بوک از قتل فرخنده تمجید می‌کنند و آن را دفاع از دین می‌دانند، روسیاه دنیای‌شان بگردان.
الاهی ما را از شر هرچه جاهل و طالب و داعش و افکاری داعشی است؛ از « پارلمان » تا مسجد وزیر اکبر خان، در امان داشته باش.
آمین!
 ++++

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر