۱۳۹۴ آبان ۱۷, یکشنبه

کنفرانس ضد فاشستی در اتن



 
منبع: صدای سوسیالیستی
نویسنده: بیل اُبراین

نوامبر ۲۰۱۵
 
 ترجمه ٬ نافعی
 
در روزهای ۱۰ و ۱۱ اکتبر در آتن کنفرانسی پیرامون عروج فاشیسم در اوکرائین برگزار شد. نمایندگان شماری از کشورها، از جمله استونی، آلمان، اسپانیا، ایرلند، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و سوئد، در این رویداد بزرگ شرکت کردند.

نمایندگان جمهوری خلق دونتسک و جنبش‌های غیردولتی و دیگر سازمان‌ها از بلغارستان، روسیه، صربستان و ترکیه، از جمله دعوت شدگان بودند. کنفرانس از جانب «کمیتۀ بین‌المللی ضدفاشیستی» برگزار شد.

اسوتلانا کوچتوا وزیر امور خارجه جمهوری خلق دونتسک در گزارش مشروحی به کنفرانس ارايه نمود، یادآور شد که آن‌ها قصد جدایی از اوکراوین را ندارند، بلکه تلاش می‌کنند پس از کودتای فاشیستی که در کیف انجام شد یکپارچکی ملی خود را حفظ کنند.

او جزيیات مستندی را از کشته‌ها و ویرانی که در منطقه دونباس صورت گرفته ارايه نمود. از آغاز درگیری ۵۰۶۱ نفر، از جمله ۷۲ کودک کشته و ۳۰۶ نفر دیگر زخمی شده اند. خسارات وارده به زیرساخت عظیم است، ۴۴۷۲ خانه، و هم‌چنین ۵۰ ساختمان خدمات بهداشتی، مدرسه، ایستگاه اتوبوس و فرودگاه تخریب شده است.

کوچتوا خاطرنشان کرد که دروغ‌پراکنی در رسانه‌های غربی بزرگ‌ترین مانع در برابر حقیقت است. این درگیری به مثابه برخورد بین دو قدرت رقیب ترسیم شده است: ناتو و اتحادیۀ اروپایی در یک‌سو و روسیه در سوی دیگر. او اذعان نمود که آن‌ها از روسیه کمک دریافت کرده اند اما تأکيد کرد که آن‌ها یک جمهوری خلق مستقل هستند. او ما را مطلع ساخت که داوطلبانی از کشورهای اروپایی، از جمله ایتالیا و اسپانیا، و هم‌چنین کشورهای واقع در شرق آن‌ها داوطلبانه در کنار آن‌ها می‌رزمند. در این لحظه در آنجا یک بریگاد بین‌المللی فعالیت می‌کند.

دونباس مانع گسترش فاشیسم به باقی اوکرائین و کشورهای اروپای شرقی شده است. دونباس برای تحلیل درست چیزی که دقیقاً در منطقه می‌گذرد فضای تنفس ابجاد کرده است. کوچتوا خاطرنشان کرد که آن‌ها بیش‌تر از اکثر اروپایی‌ها از فاشیسم شناخت دارند، زیرا منطقه رهبری مبارزه علیه فاشیسم را داشت و طی جنگ جهانی دوم لطمات عظیمی را متحمل شد.

ایرلند توسط چهار نماینده درگیر در کار همبستگی با دیگران در جمع‌آوری کمک انسان‌دوستانه ارسالی به دونباس، در کنفرانس نمایندگی می‌شد. همه نمایندگان ایرلندی گزارشات مشروحی از کار خود ارايه دادند، که مورد قدردانی بزرگ کنفرانس قرار گرفت.

توافق شد در کشورهای متبوع کمیته‌هایی برای اطلاع‌رسانی در باره موضع ضدفاشیستی در دونباس و خطر گسترش فاشیسم به باقی اروپا تشکیل شود. در ۹ ماه مه آینده تطاهراتی در مقابل پایگاه هوایی ایالات متحده در جزیره کرت یونان برگزار خواهد شد، و امید می‌رود تظاهرات دیگری در شنون و در آلمان برگزار شود. تمرکز این تظاهرات بر مبارزه با فاشیسم و بر خطری خواهد بود که قریب‌الوقع است.

توافق شد که وحدت میان نیروهای ضدفاشیست اساسی است و این‌که در این مبارزه تفاوت‌های ایدئولوژیک باید کنار گذاشته شود.

جمهوری خلق دونتسک یک جمهوری سوسیالیستی است، که توسط معدنکاران و رانندگان، با کمک دیگر کارگران تأسیس شده، و کاملاً تحت کنترل کارگران قرار دارد. مردم درگیر نبرد عظیمی هستند، نبردی که ممکن است در آینده نه چندان دور به مناطق دیگر گسترش یابد.

همبستگی باید کامل باشد و نیاز به گروه حمایت در ایرلند فوریت دا
رد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر