۱۳۹۳ اسفند ۱۴, پنجشنبه

هشت مارچ مبارک

صنعت بسام 

‫روز مبارک هشتم مارچ را به همهٔ زنان و خواهرانم تبریک وتهنیت گفته ورهایی شانرا ازعقایدو اسارت اهر یمنی قرون با هر اندیشهٔ دینی ومذهبی که باشند، آرزو میکنم ،زن مادر است .
بسیاری از روی هوا وهوس زن را در زندگی خود کم مقدار تصور میکنند ولی هما ن زن ادامهٔ نسل ماست همان زن گرمی خانهٔ ماست وهمان زن عزت وآبروی ماست و مختصر ،مادرما زن بود وخواهر ما زن بود .
بمناسبت روز مقدس بنام «روز زن»
وقتی حلقهٔ امید؛
به صلیب «عشق» میآویزند؛
و مهر؛
وقتی از عصر حجر؛
تاعصر دموکراسی خونین؛
تنها پهنای گیسوی مادریست ؛
زنده گی سرشار از معنی میشود؛
ومن ،
آن «عشق» بزرگ را به معنی «زن» ترجمه میکنم؛
به مرده گان که راه میروند،
از جهل اززلال آب ، بی چشم میشوند؛
فقط میتوانم اندوهی دیگری را اختراع کنم؛
وتکرار؛
بگویم «زن» «مادر» است؛
نامش گرامی باد.
روزی فیلسوفان و دانشمندان از ممالک مختلف دعوت شدند تا روی مهم ترین مطلب بسیار حیاتی و برای بقا ،تمدن واخلاق بشریت است ،بحث کنند . وقتی دانشمندان به محل دعوت رسیدند موضوع بحث خدمت شان بیان شد .بر نارد شاو ریاست جلسه را داشت او گفت ما امروز جمع شدیم تا در مورد« زن شاهکار خلقت است» صحبت کنیم ،تاگور با ریش انبوه از جا بر خاست مطلب جالب است« خشم زن مانند الماس میدرخشد اما نمی سوزاند»ناپلیون سخت مغرور به قدرت خود بود گفت من به برکت مشاورت مردان متفکر امپراتور شدم « اگر زن نبود نوابغ جهان چطور پرورش می یافتند»، در این میان رومن رولان نویسندهٔ بزرگ فرانسه و دوست مهاتما گاندی برای ناپلیون گفت« مردان بزرگ به وجود آورندهٔ کار های مهم اند و زنان به وجود آورندهٔ مردان بزرگ» اند در این میان ورسیه گفت« مردان قانون وضع میکنند و زنان اخلاق میآورند»و امرسون تاکید کرد «تمدن چیست؟ نتیجهٔ نفوذ زنان شجاع و پاکدامن» و این نشست در مورد مهمترین مخلوق بشری یعنی زن با صحبت لرد بایرون پایان یافت او گفت« در دنیا دو چیز زیباست زن وگل»
روز مبارک هشت مارچ به همه زنان مبارک باد
این زمانی خجسته پر میمنت خواهد شد ،زنان به دفاع از حقوق خود آگاهانه بپا ایستاده شوند ، نه شکل تقلیدی و مسمومیت فکری ناشی از تجدد طلبی.
شکسته و نابود باد آن دستی که بالا این شاهکار خلقت بلند شود و قلب پر از لطف ماد رانه آنرا بشکند .‬


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر